Είπες ότι τα ΕΠΑΛ είναι:
«Εξειδίκευση»
«Επαγγελματικό Λύκειο, λέμε τώρα... »
«Υποβαθμισμένα εργαστήρια»
«Αγώνες»
«Να θες να γίνεις κάτι που σου διαφημίζουν και τελικά η ειδικότητα να κλείνει»
«Λύση ανάγκης»
«Παιδιά που αναγκάστηκαν να μεγαλώσουν γρήγορα»
«Ευκαιρία για δουλειά»
«Σχολεία που τα έχουν παρατήσει»
«Να σε λένε κατώτερο αυτοί που σε υποβαθμίζουν»
Αυτό μόνο είναι το ΕΠΑΛ;
Αυτό μόνο μπορεί να είναι;
Όλες οι κυβερνήσεις (τώρα η ΝΔ, πριν ο ΣΥΡΙΖΑ) σου λένε:
“Εγώ θα αναβαθμίσω τα ΕΠΑΛ”, “Θα κάνω νέα αρχή”, “Θα φτιάξω πρότυπα ΕΠΑΛ”
Εσύ, όμως, ξέρεις. Αυτή η περιβόητη αναβάθμιση όλο έρχεται και όλο κάπου χάνεται στον δρόμο. Εκτός αν θεωρείται αναβάθμιση:
Η ειδικότητα που διάλεξες, για να “πάρεις το χαρτί” και να εργαστείς στο μέλλον, μπορείς και πρέπει να τη μάθεις όσο πιο ολοκληρωμένα και αναβαθμισμένα γίνεται.
Τα πράγματα συνεχώς αλλάζουν, ο “κόσμος τρέχει”. Η σύγχρονη τεχνολογία που εισάγεται σε όλα τα επαγγέλματα θέλει ο επαγγελματίας να έχει υψηλότερου επιπέδου μόρφωση. Ο σύγχρονος εργαζόμενος πρέπει να δουλεύει πιο πολύ με το μυαλό παρά με τα χέρια του.
Γι’ αυτό και το σχολείο σου πρέπει να είναι πραγματικά σύγχρονο με κατάλληλες, σύγχρονες υποδομές, καθηγητές και σύγχρονα βιβλία.
Η γνώση της θεωρίας και της πράξης μαζί είναι η απαραίτητη βάση για να μπορείς να εξελιχθείς σε αυτό που διάλεξες, να παρακολουθείς τα νέα δεδομένα που προκύπτουν.
Σου λένε:
“Η μαθητεία είναι ευκαιρία! Και θα μάθεις και θα πληρωθείς”
Καλά, αυτό θα έλειπε κιόλας να δουλεύουμε τζάμπα.
Η μαθητεία είναι χρήσιμη, μπορείς πραγματικά να μάθεις από αυτή. Έτσι όπως γίνεται όμως σήμερα, δεν προσφέρει ό,τι θα έπρεπε.
Οι κυβερνήσεις αξιοποιούν τη “μαθητεία” και την πρακτική για να στέλνουν στα μεγάλα αφεντικά φθηνούς εργαζόμενους, συχνά για το χαμαλίκι.
Οι μεγάλοι εργοδότες βρίσκουν φθηνούς εργαζόμενους κάθε νέα χρονιά για να τους βγάζουν τη δουλειά. Εκμεταλλεύονται το πόσο υποβαθμισμένη είναι η παροχή τεχνικής γνώσης στο ΕΠΑΛ και την ανάγκη σου να μάθεις την τέχνη σου.
71% των εργοδοτών δεν πρότειναν στους μαθητευόμενους θέση εργασίας
81% των εργοδοτών δεν πρότειναν τους μαθητευόμενους ούτε για εργασία σε άλλες επιχειρήσεις
16,83% συνέχισε να εργάζεται στον φορέα που πραγματοποίησε την μαθητεία
Γίνεται αλλιώς!
Να αναβαθμιστεί εδώ και τώρα ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η μαθητεία. Να βοηθάει πραγματικά να μάθει κανείς αυτό που επέλεξε και να συνδέεται με την επαγγελματική προοπτική. Να οργανώνεται με ευθύνη του Υπ. Παιδείας. Να μην εξαρτάται από το κάθε σχολείο ή ατομικά από τον κάθε ΕΠΑΛίτη να βρει εργοδότες και να εξασφαλίσει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σου λένε:
“Τα προβλήματα θα λυθούν αν είμαστε ανοιχτοί στην αγορά.”
Γιατί, δεν είμαστε ήδη; Δε μαθαίνουμε για να δουλέψουμε σε κάποια επιχείρηση; Ξέρεις ήδη καλά πως δεν αρκεί να μαθαίνουμε αυτό που κάθε φορά έχει ζήτηση. Τόσα χρόνια αυτό γίνεται, όμως οι νόμοι της αγοράς είναι συγκεκριμένοι. Σε αυτόν τον κόσμο τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται, ακόμα και η εργατική σου δύναμη είναι εμπόρευμα.
Για να βγάζει όλο και περισσότερο κέρδος η μεγαλοεργοδοσία, οι νέοι εργαζόμενοι πρέπει να δουλεύουν περισσότερο και πιο αποδοτικά και να “κοστίζουν” λιγότερο.
Γι’ αυτό συνεχώς μια σειρά από ειδικότητες ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με αυτές τις ανάγκες της αγοράς. Και αλλάζουν συνεχώς χωρίς να σε “ρωτήσουν” και ούτε που νοιάζονται για τις δικές σου ανάγκες, για αναβαθμισμένο πτυχίο στο ΕΠΑΛ, για μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Η ΚΝΕ σου λέει:
Ναι, το πτυχίο ειδικότητάς σου πρέπει να συνδέεται με την εργασία! Το ουσιαστικά αναβαθμισμένο πτυχίο ειδικότητας μπορεί και πρέπει να είναι η μόνη προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα.
Η γνώση που δίνεται μέσα στο πτυχίο ειδικότητας του ΕΠΑΛ, με προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των εργαστηρίων και σύγχρονα βιβλία, να σου δίνει όλα τα εφόδια για να βρεις εργασία με δικαιώματα. Όχι να περιπλανιέσαι ανάμεσα σε άσχετα, κακοπληρωμένα επαγγέλματα για να βγει το μεροκάματο και σε πανάκριβα σεμινάρια και πιστοποιήσεις για να “προλάβεις” κάθε φορά τις ανάγκες της αγοράς και του κέρδους των μεγάλων αφεντικών.
Σου λένε:
“μη ζητάς και πολλά, δεν τα παίρνεις τα γράμματα εσύ”
Σε κανέναν να μην επιτρέπεις να σου κολλά την ταμπέλα του “σκάρτου μαθητή”, του “καμένου χαρτιού”. Δεν είσαι για τα λίγα και για τα μισά. Είσαι για τα πολλά και τα μεγάλα. Γιατί σε σένα και σε όλο τον λαό, ανήκει ο κόσμος. Άλλοι είναι τα καμένα χαρτιά. Τον πλούτο, ό,τι υπάρχει γύρω μας, τον παράγουμε εμείς!
Οι πολλοί εκμεταλλευόμενοι παράγουν τα πάντα και όχι οι λίγοι εκμεταλλευτές τους, που μας τσακίζουν, ενώ αυτοί ζουν μέσα στη χλίδα, κάνοντας κουμάντο στις ζωές και στα όνειρά μας.
Η ΚΝΕ και το ΚΚΕ δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις να ανατρέψουμε αυτό το σάπιο σύστημα της εκμετάλλευσης. Να πάρει ο λαός την εξουσία και να φτιάξει την κοινωνία που θα κάνει αυτός κουμάντο, τον σοσιαλισμό-κομμουνισμό. Για να ζούμε έτσι όπως μας αξίζει τον 21ο αίωνα. με μια ριζικά διαφορετική επαγγελματική εκπαίδευση. Τεχνική εκπαίδευση που δεν θα είναι υποβαθμισμένη και λύση ανάγκης, αλλα για όλους και μέσα στο σχολείο.
Για να καλύπτονται οι ανάγκες όλων μας σε αθλητισμό, πολιτισμό, ελεύθερο χρόνο, διακοπές και ψυχαγωγία.
Κανείς δεν θα είναι ούτε θα αισθάνεται περιττός.
Κάνε δύναμη τη μαγκιά που έχεις αποκτήσει από την ίδια σου τη ζωή, τα βιώματα και τις εμπειρίες σου.
Πάρε δύναμη από το γεγονός πως δεν είσαι μόνος ή μόνη. Ανήκεις στο στρατόπεδο των πολλών, αυτών που, αν πιστέψουν στη δύναμή τους και μπουν στον αγώνα, φέρνουν τα πάνω- κάτω.
Το σύστημα της αδικίας και της εκμετάλλευσης κάνει σήμερα τη μόρφωση ζήτημα πορτοφολιού για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών είτε πηγαίνουν σε ΕΠΑΛ είτε σε ΓΕΛ. Επιδιώκει η οργή σου να κατευθύνεται αλλού: στον “μικρό” μετανάστη αντί για τα μεγάλα αφεντικά, γι’ αυτό και οπλίζει “το χέρι του φασίστα”. Γι’ αυτό κάνουν την εμφάνισή τους στο σχολείο σου και άλλα φαινόμενα, όπως η διακίνηση ναρκωτικών. Γιατί ναρκωμένα μυαλά σημαίνει “ναρκωμένη οργή” που δεν ενοχλεί το σύστημα.
Δύναμη αγώνα να γίνει η οργή
Χρέος της γενιάς μας η ανατροπή!
Είμαστε μαζί σου και είσαι ένας από εμάς!
Έλα μαζί μας!