43ο Φεστιβάλ
banner naskotika
Η φωτογραφία που χρησιμοποιείται στην αφίσα είναι από εκδήλωση του ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών


Αγωνιζόμαστε για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα

Ενάντια στο «Νέο Λύκειο» και την Τράπεζα θεμάτων

Για το σχολείο που πραγματικά έχουμε ανάγκη

 

Νόμος για το Νέο Λύκειο και το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο

 

Ένας χρόνος μετά... αποδεικνύεται πως ήρθε για να αποτελειώσει όποιο μορφωτικό δικαίωμα είχε απομείνει από τους προηγούμενους.

 

Το «Νέο Λύκειο» αποδείχτηκε ότι είναι ένα σχολείο-φίλτρο που μας ξεσκαρτάρει με βάση την τσέπη των οικογενειών μας. Είναι το σχολείο της παπαγαλίας, των αποσπασματικών γνώσεων και των σκόρπιων δεξιοτήτων, ένα σχολείο ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο, όπως φωνάζουν οι μαθητές στις πορείες «εεε, οοο... βάλτε εξετάσεις και στο δημοτικό!».

 

Χιλιάδες μαθητές από την αρχή της χρονιάς κινητοποιούμαστε ενάντια στα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργήσει για το παρόν και το μέλλον μας, τα όνειρά μας. Κάνουμε γενικές συνελεύσεις και συζητήσεις, μαθητικά συλλαλητήρια, συγκροτούμε συντονιστικά σχολείων.

 

Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ θέλουμε να φουντώσουν οι αγώνες σε κάθε δήμο, πόλη και πανελλαδικά. Να δυναμώνει το μαθητικό κίνημα, να πατάει πιο γερά στα πόδια του με αγωνιστικά 15μελή και 5μελή. Να στοχεύουμε στην αιτία και στους ενόχους των προβλημάτων μας, να μην είναι οι αγώνες μας μια τουφεκιά στον αέρα!

 

Αγωνιζόμαστε γιατί δε θέλουμε να ζήσουμε έτσι!

 

Και τι δεν ακούσαμε όλες αυτές τις μέρες...

Μύθοι... και Αλήθειες...

 

 

Λένε η  κυβέρνηση και τα τσιράκια της...

 

Τι ισχύει στην πραγματικότητα...

«Με την Τράπεζα Θεμάτων, θα ενιαιοποιηθεί η γνώση που θα παίρνουν οι μαθητές, αφού όλοι αναγκαστικά θα διδάσκονται  το σύνολο της ύλης και θα υπάρχει αξιοκρατία...»

Η “τράπεζα” είναι ένα μέτρο που τυποποιεί τη διαδικασία της μάθησης στερώντας την ολόπλευρη μόρφωση. Οι μαθητές έχουν καταλήξει να διαβάζουν πιο πολύ τα τυποποιημένα προς εξέταση θέματα, παρά τα βιβλία τους. Είναι η λεγόμενη εκπαίδευση με “SOS”. Το μόνο για το οποίο θα ενδιαφέρονται οι μαθητές είναι να λύνουν τα θέματα της τράπεζας... Η παπαγαλία, δηλαδή η άσκοπη αποστήθιση, γνωρίζει ακόμα μεγαλύτερες «μέρες δόξας». ∆ε δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθεί η σκέψη, η φαντασία του μαθητή.

Επίσης υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση ανάμεσα στα θέματα που επιλέγονται με κλήρωση. Για παράδειγμα, στο μάθημα της Φυσικής υπάρχουν θέματα που απαιτούν από τους μαθητές να έχουν κάνει εργαστηριακές ασκήσεις. Αλήθεια πόσα σχολεία έχουν δυνατότητα και τις υποδομές για κάτι τέτοιο; Η πραγματικότητα είναι ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν καν εργαστήρια. Αν προσθέσουμε ότι δεν είναι λίγα τα σχολεία που υπάρχουν μαθήματα που λείπουν καθηγητές και βιβλία (στα ΕΠΑΛ ακόμη και μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα), έχουμε το εξής αποτέλεσμα:

 

● Οι καθηγητές “τρέχουν την ύλη” ώστε τυπικά να την ολοκληρώσουν.

 

● Οι μαθητές να “εμπεδώνουν...;” ύλη που φτάνει μέχρι και τις 20 και 30 σελίδες ανά μέρα και μάθημα.

 

Πετσόκομμα δηλαδή και με τον νόμο για όλους τους μαθητές που οι οικογένειές τους δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια ώστε να καλύπτουν από εκεί τα κενά που δημιουργούνται στο σχολείο.

 

Αποδεικνύεται λοιπόν πως η τράπεζα θεμάτων δεν διασφαλίζει ότι όλοι οι μαθητές θα δίνουν εξετάσεις με τους ίδιους όρους.

«Με αυτό το νομοσχέδιο ενισχύεται ο μορφωτικός ρόλος του Λυκείου, καθώς αποδεσμεύεται το Λύκειο από την πρόσβαση  στο Πανεπιστήμιο...»

Είναι μεγάλο ψέμα ότι αποδεσμεύεται το Λύκειο από τις εξετάσεις και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ίσα ίσα...

Το Λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικές εξετάσεις 4 φορές, με την «Τράπεζα θεμάτων» από την Α’ Λυκείου μέχρι και μετά τη Γ’ Λυκείου.

 

Η κυβέρνηση ως μόρφωση εννοεί:

● Τις αποσπασματικές γνώσεις και τηνπαπαγαλία, που ενισχύονται ακόμα περισσότερο.

● Τα 20.000 κενά καθηγητών με τα οποία ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά.

● Τις 200.000 χαμένες διδακτικές ώρες πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος μήνας μαθημάτων.

● Τις καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.

● Τα 30άρια τμήματα.

● Τα σχολεία-εξεταστικά κέντρα που εξοντώνουν τους μαθητές.

«Η νέα διάρθρωση του Λυκείου και η εξάλειψη των “αναχρονιστικών” γνώσεων πουπαρέχονταν έως τώρα θα συμβάλει στην καταπολέμηση της ανεργίας...»

Σήμερα έχουμε 1.500.000 ανέργους, 850.000 απλήρωτους εργαζόμενους και εκατομμύρια να ζουν μέσα στη φτώχεια. Μας δουλεύουν; Αυτά θα τα λύσει το σχολείο;

 

Η αλήθεια είναι ότι το σύστημα που λέγεται καπιταλισμός εχθρεύεται το δικαίωμα του νέου να έχει μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.

Ας μας απαντήσουν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και όλοι αυτοί που τους εξυπηρετούν: Σε κράτη όπου έχει προχωρήσει η έμφαση στις δεξιότητες και η “αναδιάρθρωση” της ∆ευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας; Σαφώς και όχι! Ή μήπως το περίφημο φινλανδικό μοντέλο με την έμφαση στις δεξιότητες έλυσε το πρόβλημα της ανεργίας;

Όχι μόνο δεν το έλυσε αλλά σύμφωνα και με δικούς τους μελετητές το επίπεδο των μαθητών χειροτέρευσε, ενώ η Φινλανδία πρωτεύει στις αυτοκτονίες μαθητών!

 

Τι σημαίνουν οι αλλαγές που κάνει ο νόμος και που όλα του τα «λουλούδια» θα τα δούμε του χρόνου όταν και η περσινή Α’ Λυκείου θα τελειώνει...

 

Το ζούμε, το ξέρουμε. Χωρίς φροντιστήριο από νωρίς το σχολείο δεν βγαίνει!

Χωρίς λεφτά από την τσέπη της οικογένειάς μας πρόσβαση στη γνώση δεν υπάρχει!

Μέσα στο 2012 αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το Γυμνάσιο το 14% των μαθητών. Η 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση είναι ήδη ψέμα για 20.000 παιδιά!

Μέσα στο 2014 χιλιάδες μαθητές έμειναν μετεξεταστέοι στην Α ́ Λυκείου.

Είναι η πολιτική της Ε.Ε., των κυβερνήσεων που την αποδέχονται, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που θέλουν γνώση για λίγους και ψευτοκατάρτιση για τους πολλούς.

Χτυπάνε όλοι μαζί το δικαίωμα στη γνώση, βάζουν όλο και περισσότερα εμπόδια, παραπάνω εξεταστικά φίλτρα ώστε όλο και πιο πολλά παιδιά να παρατάνε το Λύκειο, τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών.

Στόχος να στρέφονται από νωρίς στην ψευτοκατάριση των ΕΠΑΛ, των ΣΕΚ, στη μαθητεία που είναι τζάμπα δουλειά για τις επιχειρήσεις.

 

#Το υπουργείο μάλιστα δήλωσε χωρίς ντροπή: «Το 15% μετεξεταστέοι είναι μέσα στα ευρωπαϊκά δεδομένα».

 

#Ενόψει του νόμου για το Νέο Λύκειο η εφημερίδα “Το Βήμα” έγραφε στις 11/8/2013: «Τι καινούριο εισάγει το νέο σύστημα στο Γενικό Λύκειο;», «.... Με εξετάσεις θα περιορισθεί (...) ο αριθμός των εισακτέων (...) Οι φραγμοί αυτοί και οι δυσκολίες θα ευνοήσουν την μεταφορά των μαθητών στο Τεχνολογικό Λύκειο...»

Και τι αλλάζει στο Τεχνολογικό Λύκειο;

● Οι μαθητές των ΕΠΑΛ μαθαίνουν ό,τι χρειάζεται στους μεγαλοεπιχειρηματίες, σκόρπιες δεξιότητες για να βγαίνουν φτηνοί και ευέλικτοι εργαζόμενοι. Οι δεξιότητες δεν είναι επαγγελματική εκπαίδευση! Τις επιλέγουν γιατί δίνονται γρήγορα, ευκαιριακά και χωρίς πολύ κόστος.

● Καταργούνται και δημιουργούνται ειδικότητες όχι με βάση τις μεγάλες ανάγκες και προτεραιότητες της κοινωνίας αλλά με βάση τι συμφέρει τους μεγαλοεπιχειρηματίες για να αυξάνουν τα κέρδη τους.

● Το πτυχίο των μαθητών των ΕΠΑΛ δε θεμελιώνει κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Όποιος δεν βγάλει το έτος μαθητείας, δεν παίρνει πιστοποιημένο πτυχίο. Όποιος δηλαδή δεν μαθητεύσει στις επιχειρήσεις ως τζάμπα εργάτης δεν δηλώνεται ως επαγγελματίας τεχνικός!

● Τι είναι το έτος μαθητείας; 18 ώρες στο σχολείο και 28 ώρες στο αφεντικό κάθε βδομάδα για ψίχουλα. Οι μαθητές θα βγάζουν δηλαδή τη “λάντζα” σε διάφορες επιχειρήσεις που τις περισσότερες φορές δεν έχουν καμία σχέση με την τέχνη που σπουδάζουν, χωρίς ο επιχειρηματίας να δίνει ούτε 1 ευρώ... Θα προσφέρουν δηλαδή πάνω από 700 ώρες τζάμπα εργασία!

 

Είναι άραγε λάθος να μάθουν οι νέοι μια τέχνη - ένα επάγγελμα;

ΟΧΙ! Η κοινωνία έχει μεγάλη ανάγκη τους τεχνίτες, τους τεχνικούς, τους επαγγελματίες.

ΟΜΩΣ: Καλός τεχνίτης-τεχνικός-επαγγελματίας είναι αυτός που κατακτάει στέρεη γνώση για να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη της τεχνικής, και όχι να τον πετάει το αφεντικό στην ανεργία στο όνομα αυτής της εξέλιξης!

Το Τεχνικό Λύκειο και τα ΣΕΚ ούτε μπορούν, ούτε θέλουν να δίνουν τέτοια γνώση.

 

Αυτό που έχουμε πραγματικά ανάγκη είναι ένα σχολείο για όλα τα παιδιά. Σχολείο που θα βοηθάει τους μαθητές να κατανοούν τη φύση, τον κόσμο και την κοινωνική εξέλιξη, θα τους ετοιμάζει να αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία και τη ζωή όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν. Που θα παίρνει υπόψη τις ανάγκες μας στον αθλητισμό, τον πολιτισμό, τη δημιουργία.

 

Ένα σχολείο ενιαίο 12χρονο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που θα εξασφαλίζει ολόπλευρη μόρφωση.

 

Και μετά από αυτό:

- Ανώτατη εκπαίδευση, ενιαία, δημόσια και δωρεάν, που θα παρέχει υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακή μόρφωση για όλους τους φοιτητές, με πλήρη επιστημονική επάρκεια και επαγγελματική ικανότητα στα αντίστοιχα αντικείμενα.

 

- Κάθε νέος θα έχει τη δυνατότητα να ειδικεύεται στο επάγγελμα που επιλέγει με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις στην επιστήμη και την τεχνολογία στον κλάδο ειδίκευσής του και το πτυχίο θα είναι μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα.

Η τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση να είναι δημόσια και δωρεάν και να δίνεται μετά το σχολείο.

 

Τις αλλαγές στο σχολείο δεν τις κατέβασε από το μυαλό του κάποιος υπουργός. Όλες οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξάρτητα του ποιος ήταν Υπουργός, ποιο κόμμα ήταν στην κυβέρνηση, στόχευαν στο πώς θα προσαρμόζεται το σχολείο, πώς θα γίνεται πιο χρήσιμο και θα υπηρετεί τους μεγαλοεπιχειρηματίες για να βγαίνουμε φτηνοί εργαζόμενοι, ευέλικτοι, όπως οι ίδιοι λένε. και με το κεφάλι σκυφτό. Είναι η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει αυτήν την κατεύθυνση και τα κόμματα και οι κυβερνήσεις που τη στηρίζουν προχωρούσαν, προχωρούν και θα προχωρούν σε τέτοιες αλλαγές.

 

Όλα αυτά είναι μέρος της συνολικότερης επίθεσης που δέχονται οι οικογένειές μας. Τα μέτρα της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ρημάζουν διαρκώς το ελάχιστο εισόδημα που μπαίνει στα σπίτια μας. Έτσι διασφαλίζουν τα κέρδη τους σήμερα, έτσι διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν για να βγάζουν ακόμα περισσότερα αύριο!

 

 

Λέμε όχι στο “Νέο Σχολείο” που έχουν ετοιμάσει κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση

Λέμε όμως και ένα τεράστιο ΝΑΙ στο σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει!

Θέλουμε σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει!

 

Οργανώνουμε τον αγώνα μας και διεκδικούμε:

 

 Όχι στο “Νέο Λύκειο”!

 Να καταργηθεί η “Τράπεζα Θεμάτων”. Οι εξετάσεις να έχουν αποκλειστικά ενδοσχολικό-προαγωγικό χαρακτήρα με την ευθύνη των εκπαιδευτικών.

 Όχι στα εξαντλητικά ωράρια, τα φροντιστήρια και τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.

 Κανένα σχολείο χωρίς καθηγητές. Να διοριστούν μόνιμοι καθηγητές για την κάλυψη όλων των αναγκών.

 Ούτε 1 ευρώ από την τσέπη μας για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης. Να δοθεί δωρεάν το βιβλίο των Αγγλικών σε όλους τους μαθητές.

 Καμία κατάργηση ειδικότητας στα ΕΠΑΛ. Να δοθούν τώρα όλα τα βιβλία που λείπουν.

 Ασφαλείς και δωρεάν μεταφορές για όλους τους μαθητές και για όλες τις ώρες της ημέρας.

 Έκτακτο κονδύλι στους ∆ήμους για να εξασφαλιστεί ένα γεύμα στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος για όλους τους μαθητές.

 Καμία ποινικοποίηση των αγώνων που αποφασίζουν οι μαθητές. Οι εκλογές και η λειτουργία των μαθητικών οργάνων είναι υπόθεση των μαθητών, όχι του Υπουργείου και των διευθυντών.

 Κανένας μαθητής χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

 Εξασφάλιση υποδομών για τη λειτουργία των αθλητικών και π


Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας © 2016