43ο Φεστιβάλ
banner naskotika
Η φωτογραφία που χρησιμοποιείται στην αφίσα είναι από εκδήλωση του ΚΕΘΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών


2ος Πανελλαδικός μαθητικός διαγωνισμός συλλογικής ερευνητικής εργασίας της ΚΝΕ και του "Οδηγητή"

"Η μόρφωση είναι ζήτημα ζωής"

 

Πέρυσι εκατοντάδες μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα πήραν μέρος στον πανελλαδικό διαγωνισμό συλλογικής ερευνητικής εργασίας της ΚΝΕ και του “Οδηγητή” και με εφευρετικότητα, πρωτοτυπία, χιούμορ και φαντασία έφτιαξαν όμορφες εργασίες αξιοποιώντας όλες τις μορφές. Μάλιστα στο 40ό Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του “Οδηγητή” στην Αθήνα βραβεύτηκαν οι 4 καλύτερες για κάθε θέμα: Οι μαθητές των Γυμνασίων Χαριλάου Θεσσαλονίκης για το 1ο θέμα που αφορούσε στο διαδίκτυο, οι μαθητές των ΕΠΑΛ Βόλου για το 2ο θέμα που είχε να κάνει με την αλληλεγγύη, η ομάδα των μαθητών από την Πτολεμαΐδα για το 3ο θέμα που αφορούσε στη μετανάστευση και τον ρατσισμό και οι μαθητές από τα σχολεία της Πρέβεζας για το 4ο θέμα, που πραγματευόταν τόπους αγώνα και μαρτυρίας του λαού και της νεολαίας.

Φέτος ο διαγωνισμός ανανεώνεται και συνεχίζεται…

 

Πάρε μέρος στον 2ο πανελλαδικό διαγωνισμό που διοργανώνει η ΚΝΕ και ο “Οδηγητής”! Συλλογικές ερευνητικές εργασίες με τη ματιά των μαθητών.

Δεν αρκούμαστε σε όσα μας διδάσκουν στο σχολείο! Στα ψέματα και τις μισές αλήθειες των σχολικών βιβλίων! Απαντάμε, ψάχνουμε, μελετάμε, διαδίδουμε την αλήθεια!

Εκφράζουμε τις δικές μας ανησυχίες! Δημιουργούμε με διάφορους τρόπους και μορφές! Δε μένουμε θεατές του μέλλοντος που θέλουν να μας φτιάξουν!

Φτιάξε τη δική σου ομάδα! Διάλεξε θέμα και δήλωσε συμμετοχή!

 

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Α. Ναρκωτικά: “Είναι ελευθερία να ψάχνεις τη φυγή”; "Αρρώστια", "περιέργεια" ή κοινωνικό πρόβλημα; "Μαγκιά" και "Ελεύθερη επιλογή" ή μπανανόφλουδα του συστήματος;

 

Β. Εμπνεόμαστε από την ποίηση και τη λογοτεχνία.

Διάλεξε κάποιον λογοτέχνη ή ποιητή, έργα τους οποιασδήποτε περιόδου. Παρουσίασέ τα. Πότε γράφτηκαν και για ποιον λόγο; Γιατί αποτελούν πηγή έμπνευσης;

 

Γ. Ο τόπος μου, από το χθες στο σήμερα.

Παρουσίασε τη γειτονιά σου, τον τόπο σου, την ιστορία τους. Γεγονότα και αγώνες που τη σημάδεψαν. Πώς είναι η ζωή σήμερα; Τι προβλήματα αντιμετωπίζει;

 

Δ. Η "μαγεία" της επιστήμης και της τεχνολογίας...

Διάλεξε μια εφεύρεση επιστημονική ή τεχνολογική που σε έχει εντυπωσιάσει. Παρουσίασέ την. Πώς συνέβαλε στην εξέλιξη; Σήμερα πώς χρησιμοποιείται; Τι δυνατότητες προσφέρει;

 

ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ

Με μολύβι, χαρτί, χρώματα αλλά και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα οι ομάδες μπορούν να εκφραστούν με όποια μορφή θέλουν. Χρειάζεται μεράκι και φαντασία και όλες οι ιδέες γίνονται δεκτές.

 

ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΕΡΓΟ

Βίντεο

Ταινία μικρού μήκους

Φωτογραφία

Σκίτσο, κόμικ

Ποίημα

Γραπτό κείμενο (άρθρο για μια τοπική εφημερίδα ή διήγημα ή δοκίμιο)

Μουσική (σύνθεση τραγουδιού, μελοποίηση στίχου)

Αφίσα-κολάζ, ζωγραφική

Γκράφιτι

 

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Κάθε ομάδα βασιζόμενη σε έργα γνωστών καλλιτεχνών μπορεί να χτίσει τη δική της θεατρική παράσταση ή σκετς, να δώσει με όποιον τρόπο θέλει τη δική της ματιά στο έργο.

 

ΕΡΕΥΝΑ-ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ

Συνεντεύξεις

Ρεπορτάζ

Ερωτηματολόγια

 

 

ΟΡΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

 

Οι ομάδες μπορούν να αποτελούνται από 3 έως 20 μαθητές.

Στις ομάδες μπορούν να συμμετέχουν μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ.

Η συμμετοχή υποβάλλεται από έναν μαθητή που θα είναι εκπρόσωπος της ομάδας και ο οποίος θα δηλώσει όλα τα μέλη της ομάδας του. Για κάθε ομάδα είναι απαραίτητα τα εξής στοιχεία: όνομα, περιοχή, σχολείο/α και τάξεις, e-mail).

Η κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει παραπάνω από μία μορφές για την εργασία της.

Ο διαγωνισμός αποτελείται από 3 φάσεις: α. Δηλώσεις συμμετοχής και ενημέρωση, β. Προετοιμασία εργασιών, γ. Συνάντηση ομάδων και παρουσίαση εργασιών

Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν συμμετοχή από τις 11 Οκτώβρη έως και τις 21 Δεκέμβρη στo e-mail και το τηλέφωνο επικοινωνίας που δίνονται παρακάτω και στα γραφεία της ΚΝΕ σε κάθε περιοχή.

Η κάθε ομάδα μέχρι και τις 31 Γενάρη πρέπει να αποστείλει περίληψη της εργασίας, με κείμενο έως 200 λέξεων για το θέμα που έχει επιλέξει.

Όλες οι ομάδες θα πρέπει να έχουν αποστείλει το σύνολο της εργασίας τους από 1η Μάρτη έως και 5 Απρίλη.

Σε κάθε πόλη όπου θα υπάρχουν περισσότερες από 4 συμμετοχές θα γίνει εκδήλωση παρουσίασης όλων των εργασιών και ανάδειξης της πιο ολοκληρωμένης και πρωτότυπης εργασίας.

Οι νικητές του διαγωνισμού θα προκύψουν από την ψηφοφορία των μαθητών που θα παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις.

Αν σε κάποια περιοχή υπάρχει μόνο μία ομάδα για ένα θέμα, αυτομάτως θα προκρίνεται στον τελικό.

Όλες οι εργασίες θα αναρτώνται στο διαδίκτυο, στο site της ΚΝΕ (www.kne.gr).

Αφού προκριθούν οι καλύτερες ομάδες από κάθε περιοχή στον τελικό, η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, παίρνοντας υπόψη της την πληρότητα στην κάλυψη του θέματος, την πρωτοτυπία, τη φαντασία και το μεράκι στις μορφές που θα αξιοποιηθούν από τους μαθητές, θα επιλέξει την καλύτερη εργασία για κάθε θέμα.

Η καλύτερη εργασία για κάθε θέμα θα παρουσιαστεί στο 41ό Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του “Οδηγητή” στην Αθήνα.

Σε όλες τις ομάδες που θα πάρουν μέρος στον διαγωνισμό θα δοθεί αναμνηστικό.

 

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

 

Στα παρακάτω sites θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση για την εξέλιξη του διαγωνισμού (καταχωρημένες συμμετοχές, ανάρτηση εργασιών, προγραμματισμός εκδηλώσεων και συναντήσεων των ομάδων κ.ά.), καθώς και για τυχόν αλλαγές στις ημερομηνίες.

www.kne.gr

www.902.gr

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να απευθύνεστε μέσω mail στην εξής διεύθυνση:

diagonismos@kne.gr και στο τηλέφωνο:

6971747085

 

Την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού την αποτελούν οι:

-Κώστας Καζάκος, ηθοποιός-σκηνοθέτης

-Κυριάκος Ιωαννίδης, εκπαιδευτικός, μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού "Θέματα Παιδείας"

-Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ

-Στρατής Δουνιάς, αρχισυντάκτης “Οδηγητή”

 

-Δημήτρης Κοιλάκος, μέλος του τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ, φυσικός, υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών


Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας © 2016